ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ دی ۳, شنبه

اقتدار پوشالی

صدیقی گفت: ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده، باید قدر اقتدار و امنیت اسلامی را بدانیم!!!!
هر انسان ایرانی اهل خرد و اندیشه، با خواندن و شنیدن این عبارات و کلمات در رسانه های داخلی و تریبون های وابسته به حاکمیت و ائمه جمعه اگر به استهزاء و تمسخرش ننشیند، قطعا به حال این ملک و سرزمین غمگین و مغموم خواهد بود.

۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

چه چیز را کتمان می‌کنید؟

ندای روشن / پدر ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوان ۱۶ساله‌ای که با شلیک ۲۴ گلوله در مشهد کشته شد، در اینستاگرام خود، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، رییس قوه قضاییه را خطاب قرار داد و گفت: «چطور می‌شود در پرونده قتل بسیجی‌ها در عرض ۲۳ روز حکم اعدام صادر می‌کنید اما در پرونده فرزند من با گذشت ۷۰ روز، نه‌ تنها قاتل مشخص نشده بلکه پرونده در جریان دادرسی هم قرار نگرفته است و به وکلای ما اجازه نداده‌اید پرونده را بررسی کنند.»

۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

سکوت نظام پزشکی در مرگ مشکوک یک پزشک



ندای روشن / دکتر آیدا رستمی، به‌طرز مشکوکی درگذشته است. ضمن تسلیت مرگ این پزشک عمومی جوان که بنا به گفته همکارانش کارنامه‌ای درخشان به‌ویژه در درمان کودکان کار و حاشیه‌نشینان شهری و نیز حضور فداکارانه در درمان آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی داشت، ابهاماتی در مورد این واقعه تلخ وجود دارد که به‌نظر می‌رسد رفع‌ آن‌ها وظیفه سازمان نظام پزشکی (به‌عنوان نهاد واسط بین جامعه پزشکی، مردم و حاکمیت) باشد.  

۱۴۰۱ آذر ۲۹, سه‌شنبه

هل دادن يك سطل اعدام دارد؟




ندای روشن / جعفر نورمحمدزاده، پدر سهند_نورمحمدزاده، جوان معترض محکوم به اعدام،‌ در پستی اینستاگرامی از وخامت وضعیت سلامت پسرش در نتیجه #اعتصاب_غذا خبر داده است. 

۱۴۰۱ آذر ۲۸, دوشنبه

اعتراف اجباری...

                                                      

ندای روشن / فاطمه شمسیان، ۳۷ ساله، لیسانس ریاضی وفوق لیسانس زبان وادبیات ایران باستان از دانشگاه علامه تهران، با آنکه ساکن آلمان بود، بعد از درگذشت پدرش به ایران رفت، تا از مادر سالمندش نگهداری کند. فاطمه با تدریس زبان آلمانی امرار معاش کرده، زندگی خود و مادرش را اداره می‌کرد.

طوفانی در راه است

ندای روشن / چند روز دیگر اتحادیه اروپا قرار  دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را به رای می گذارد و بعید است رای نیاورد. 

۱۴۰۱ آذر ۲۷, یکشنبه

کشته‌شدن دختر ۱۴ ساله به خاطر پارگی واژن ناشی از تجاوز جنسی نیروهای امنیتی + ناپدیدشدن مادرش

ندای روشن / روزنامه نیویورک‌ تایمز روز شنبه ۱۷ دسامبر/۲۶ آذر در یادداشتی تحت عنوان « ایران از تجاوز جنسی برای تحمیل عفت به زنان استفاده می‌کند» فاش کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یک دختر دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام معصومه و ساکن یکی از محله‌های فقیرنشین تهران را به خاطر برداشتن مقنعه در مدرسه بازداشت کرده و کمی بعد به خاطر پارگی شدید واژن به بیمارستان انتقال داده‌اند.