ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ دی ۲۴, شنبه

گنجشک مغزهایی که هیچ فهمی از حکمرانی ندارند مسوول بحران برق و گاز و آلودگی هوا هستند

ندای روشن / تعجب نکنید در این یادداشت می خواهم اعلام کنم وزارت نفت و اداره گاز و دولت تنها مسوول بحران برق و گاز و قطعی گاز در بخشهایی از کشور نیستند...فقط به انها انتقاد نکنید... کمی هم آنها را درک کنید.

۱۴۰۱ دی ۲۰, سه‌شنبه

گم‌شدگانِ لبِ دریا

ندای روشن / این که نقطه‌ آغاز ماجرا کَی و کجا بود یا چه کسی استارت کار را زد، چندان مهم نیست. آنچه که اهمیت دارد، اصرار بر این گستاخی، پایان ماجرا و مهم‌تر از همه، موضع‌گیری دیرهنگام و ملاطفت‌آمیز آقایان نظام است که گویا از صدر تا ذیل با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند در هیچ جریان غم‌انگیز و اهانت‌باری اسباب تشفی خاطر مردم نباشند. سرانجام، این تعارفات و رفیق‌بازی‌ها به‌جایی رسید که در مراسم افتتاحیه‌ رقابت‌های فوتبال جام کشورهای حاشیه خلیج فارس، هم مقامات عراق و هم فیفا از نام [جعلی] «خلیج عربی» استفاده کردند. اینفانتینو، رئیس کنونی فیفا و رئیس سابق یوفا نیز در پستی اینستاگرامی همین هنرنمایی را به رخ کشید و سرانجام، گوگل مپ، با اندکی ارفاق و تخفیف، عنوان جعلی را به خلیج فارس افزود و در کنار آن قرارش داد.

 هنوز منتظرانيم تا ز گرمابه برون خرامی...!

ندای روشن /امروز ۲۰ دی سالروز قتل امیرکبیر است یکی از شومترین روزهای تاریخ ایران. من معتقدم ایران با مرگ او یکی از بهترین فرصتهای گذار به دوران مدرن را از دست داد، سرنوشت ملتها به بی نهایت عوامل بستگی دارد اما در این شکی نیست که گاهی در حساسترین دوره های تاریخی با قرار گرفتن یک مصلحی در راس قدرت، میتواند کاری شبیه به معجزه کند چون میجی، بیسمارک، پطر کبیر...

۱۴۰۱ دی ۱۹, دوشنبه

اجماع جهانی قریب الوقوع برای حذف جمهوری اسلامی‌

ندای روشن / جمهوری اسلامی طوری رفتار می‌کند که واکنش جهانیان برایش کوچک‌ترین اهمیتی ندارد.
اعدام‌های بی‌محابای روزهای اخیر گواهی‌ست بر این ادعا.سازمان ملل متحد با در پیش گرفتن سازوکارهای بی‌سابقه‌ای در صدد در تنگنا قرار دادن جمهوری اسلامی به خاطر نقض حقوق بشر است.اما این تصور در بین مقامات کشور وجود دارد که مخالفت غربی‌ها هیچ خطری برای موجودیت نظام ندارد.

۱۴۰۱ دی ۱۸, یکشنبه

 خامنه‌ای در آینه دیروز و امروز

ندای روشن /
خامنه‌‌ای اسفند ۹۷
امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به‌وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.