ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ بهمن ۱۵, شنبه

تاراج اموال ملّت در حاکمیت ویران‌گر ولایت‌ مطلقه فقیه

ندای روشن / روز شنبه ۸ بهمن خبر مصوبه سران سه قوه جهت فروش اموال دولتی ( یعنی اموال ملت ) تحت عنوان «مولد سازی دارایی های دولت » اعلام شد...

۱۴۰۱ بهمن ۱۴, جمعه

سردار یگان ویژه! شما آبرو را خورده اید و حیا را قی کردید

ندای روشن / گفته اند که ملا نصرالدین به همراه مریدان در حال قدم زدن بود که ناگهان ایستاد و گفت اینجا وسط زمین است. پیروان مات و متحیر به یکدیگر نگاه می کردند، که یکی پرسید،ملا دلیل این ادعا چیست؟ملا خونسرد نگاهی عاقل اندر سفیه نمود و گفت:باور نداری متر کن.

۱۴۰۱ بهمن ۱۳, پنجشنبه

 نامه هفت زن زندانی سیاسی «علیه اعدام» از زندان اوین

ندای روشن / مجازات «اعدام» با سلب «حق حیات» یکی از فاحش ترین موارد نقض حقوق بشر است که جراحت ناشی از آن هرگز التیام پیدا نمیکند.

آقای قالیباف استعفا دهید

ندای روشن / محمدباقر قالیباف که به مناسب سالگرد انقلاب اسلامی به حرم امام رفته بود، گفته است: «انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد. اسلامی نیست. مردم اساس این انقلاب اند و احکام دینی را در جامعه دنبال میکنند و پیاده سازی می‌کنند. یکی از شاخصهای مهمی که حضرت امام برای این انقلاب گذاشته بودند، مردمی بودن این انقلاب است.»

۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

کاپیتولاسیونی جهت غارت تمام و کمال ایران

ندای روشن / مصوبهٔ اخیر سران قوا! که خود مجموعه ای من درآوردی و غیرقانونی جهت دور زدن قانون اساسی و به استهزاء گرفتن سایر سازوکارهای قانونی برای رسمیت بخشیدن به امیال ملوکانه و قانون ستیز حاکمیت است! مصوبه ای شرم آورتر از کاپیتولاسیونی است که طرح آن در اوایل دهه ۴۰ طوفانی از مخالفت فقهایی را در پی داشت که بعداً همه کارهٔ همین نظام شدند و هر آنچه در آنزمان حرام بود را برای خویش حلال و گوارا دانستند!