ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ آذر ۲۶, شنبه

بیانیه‌ی عبداللّه نوری در خصوص حوادث ناگوار اخیر کشور

ندای روشن / این حجم عظیم خشونت و کینه نسبت به آحاد جامعه، از دانشگاهی تا معلم از پزشک تا وکیل از هنرمند تا ورزشکار از کارگر تا کشاورز و از خبرنگار تا هر آنکه گفتار، رفتار و کردار حاکمیت را قبول ندارد از سوی نیروهای تندرو مستقر در حاکمیت، که به قدرت سلاح و سرکوب و رسا…

۱۴۰۱ آذر ۲۵, جمعه

چه کسی باید عذرخواهی و استعفا کند؟

ندای روشن / روزنامه اطلاعات، ص اول، ۲۹ آذر:۷۰میلیارددلار سرمایه ایرانی در ۱/۵سال اخیر به کانادارفته است.
دردوسال اخیر۱۵ هزاردانشجوبه مونترال رفته است.

۱۴۰۱ آذر ۲۳, چهارشنبه

«چین جدید» و ما

ندای روشن /هدف از تفاهمات استراتژیک چین، برساخت شبکه ای جهانی از همکاری ها برای گسترش «سپهر نفوذ»، هژمونی و تضمین قدرت این کشور در سه حوزه ی اقتصادی، سیاسی و نظامی تا سال 2050 است.

۱۴۰۱ آذر ۲۲, سه‌شنبه

افشاگری های رییس اسبق صداوسیما از فساد سیستماتیک در تمام ارکان جمهوری اسلامی

ندای روشن / یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن برجام  سود  شرکت های رانتی خصولتی در تحریم است
دیگر در جلسات شورایعالی فضای مجازی شرکت نمی کنم/ صداوسیما در اختیار افراد امنیتی قرار گرفته است 
اخیرا ویوئویی شامل بخشهایی از گفت و گوی خانم شهرزاد میرقلی خان که سابقه اشتغال در صدا و سیما داشته با محمد سرافراز رییس اسبق صدا و سیما و عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی از سوی خانم میرقلی خان در یوتیوب منتشر شده است. وی پس از انتشار این ویدیو در صفحه توئیترش نوشت: از پایان ۴۰ روز، چند ویدیوی ناقابل از مصاحبه ام با محمدسرافراز رو پخش کردم. زمان ضبط ویدیوها مربوط به گذشته است. الان من در آلمان هستم و سرافراز در تهران.

نامه ۱۸ تن از زنان زندانی سیاسی در اوین: اعدام باید متوقف شود



«اعدام باید متوقف شود
ما مردم آزادی‌خواه و برابری‌طلب ایران در ماه‌های اخیر برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی هم‌پیمان شده ایم. ما در شهرها، روستاها، خیابان‌ها و و خانه‌های‌مان،در داخل و خارج از کشور به‌پاخاسته‌ایم.سرکوب‌های وحشیانه و گسترده حکومت در سراسر کشور موجب پراکنده شدن اعتراضات قدرتمند خیابانی در روزهای اخیر شده و حکومت،جای عقب‌نشینی از کشتار خیابانی و سرکوب،قدمی پیشتر نهاده و اعدام را برای ایجاد ارعاب آغاز کرده است.

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر

باسمه تعالی
«زنهار كه خونى را به ناحق بريزى؛ زيرا هيچ چيز به اندازه خونريزى ناروا خشم و انتقام الهى را نزديك نمی‌كند و بدفرجام نيست و نعمت را زائل نمی‌كند» (نهج البلاغه، نامه ۵۳).
اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام‌کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به‌ویژه‌ فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت‌زده و وجدان عمومی را جریحه‌دارتر کرد. بی‌تردید در شرایطی که به‌دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم از حکومت ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام، آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد. 

۱۴۰۱ آذر ۲۰, یکشنبه

یادگاری روی دیوار چین



ندای روشن / فرید بهمنش: سفر سه روزه شی‌ جینگ‌پینگ، رئیس جمهور چین به عربستان سعودی، دستاوردهایی برای پکن – ریاض و پیامدهایی برای ایران به همراه آورد.