ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

در سایه فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت و مرگ سه کارگر در شهرهای مختلف


طی روزهای شنبه ۸، یکشنبه ۹ و امروز دوشنبه ۱۰ مردادماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، ۳ کارگر در شهرهای کرمانشاه، رشت و اصفهان دچار حادثه شدند. در این حوادث یک کارگر مصدوم و دو کارگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

 امروز دوشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱، یک کارگر ساختمانی حین انجام کار مصدوم شد.بر اساس این گزارش، یک کارگر ساختمانی حین کار در یک پروژه ساختمانی در بلوار کیانشهر کرمانشاه از ارتفاع طبقه ششم به پنجم سقوط کرد و به شدت مصدوم شد. نیروهای عملیات پس از حضور در محل، مصدوم را که دچار آسیب‌ دیدگی شدید از ناحیه دست و پا شده بود، به طبقه همکف منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

مرگ دو کارگر در شهرهای رشت و اصفهان

به گزارش ایلنا، روز شنبه ۸ مردادماه سیمبان تعمیرات اداره برق رشت، حین کار تعمیرات در ارتفاع تیرک دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. همکاران وی میگویند: این کارگر از سیمبانان درآمد و نصب کنتور بوده که روی خط بیست هزار ولت برای تعمیرات اعزام شده بود.


همچنین طبق این گزارش، روز یکشنبه ۹ مردادماه، سیمبان تعمیرات اداره برق اصفهان حین انجام کار دچار شوک الکتریکی و سقوط از تیر برق دچار حادثه و جان خود را از دست داد.


همکاران این کارگر میگویند: اکثر سیمبانان جان باخته در حادثه کار بر اثر افزایش تعداد شیفت‌ های کاری و افزایش مأموریت‌ ها و خستگی زیاد (که موجب پایین آمدن ایمنی و دقت در انجام کار سیمبانان می‌شود) دچار حادثه در کار میشوند.