ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ شهریور ۴, جمعه

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده سعدا خدیرزاده/ وی توسط یکی از شاکیان به قتل تهدید  شد




ندای روشن /نخستین جلسە دادگاە رسیدگی بە پروندە یک زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان ارومیه برگزار شد و شاکی پروندە، وی را تهدید بە قتل کرد.


به گزارش ندای روشن / به نقل از کردپا، بر اساس اظهارات یک منبع مطلع، این جلسە روز چهارشنبە دوم شهریور ماه بە صورت آنلاین در شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد با حضور این زندانی سیاسی، وکیل او و شاکیان پروندە برگزار شد.

بنابر اظهارات این منبع مطلع، اتهام واردە به وی "معاونت در قتل یکی از اعضای سپاە و عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام " عنوان شده کە وی تمامی این اتهامات را رد کردە است.

این منبع آگاه افزود: رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد فردی به نام "جواد بنائی" و مستشاران دادگاە "امیر اوجاقلو" و "غلام کریم‌خانی" هستند، اما رسیدگی بە پروندە این زندانی سیاسی بر عهدە "کریم‌خانی" است.

همچنین این منبع مطلع از تهدید بە قتل خانم خدیرزادە توسط یکی از شاکیان پروندە به نام "مراد پیروتی‌نیا"، فرزند "خضر پیروتی‌نیا"، عضو سپاە تروریستی پاسداران که روز سه‌شنبه ۱۳ مهر سال گذشته توسط افراد ناشناس کشته شد، خبر داد و گفت: این فرد در دادگاە اعلام کردە که در صورت آزادی خانم خدیرزادە، او را بە قتل می‌رساند.

این درحالی است کە خبرگزاری "میزان" وابستە بە قوە قضائیە جمهوری اسلامی، چند روز پیش از فراهم شدن امکان آزادی وی خبر دادە بود.

بنابر اظهارات منبع مطلع، وکیل خانم خدیرزادە پس از تهدید توسط شاکیان پروندە، بە خانوادە این زندانی سیاسی اطلاع دادە که از ادامە وکالت این زندانی سیاسی صرف‌نظر کردە است.