ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ شهریور ۸, سه‌شنبه

کسری نوری به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شد




ندای روشن / یک درویش گنابادی که در زندان عادل‌آباد شیراز محبوس است، از تاریخ پنجم شهریور ماه به بازداشتگاه یکی از نهادهای سرکوبگر امنیتی انتقال یافته است.

به گزارش ندای روشن ، پوریا نوری، برادر ‏کسری نوری با انتشار مطلبی در توییتر از برقراری تماس تلفنی توسط این زندانی و انتقال او به بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات شیراز خبر داد.

وی نوشت: کسری با مادرم تماس تلفنی داشته است. باخبر شدیم از پنجم شهریور ماه به بازداشتگاه اطلاعات شیراز منتقل شده، از او بازجویی صورت گرفته و اعلام شده دلیل آن یک بیانیه‌ مشترک با امضای فعالان سیاسی زندانی از جمله نرگس محمدی و کیوان صمیمی است، در حالی که چنین بیانیه‌ای حتی هنوز منتشر نشده است!

برادر این زندانی عقیدتی با بیان اینکه زمان بسیار کوتاهی برای صحبت با این زندانی وجود داشته است، افزود: با اطلاع از محل نگهداری کسری که یک بازداشتگاه امنیتی است، ما همچنان نگران وضعیت او هستیم، ادامه‌ روند بازجویی با دلیلی که صریحا مطرح شده غیرقانونی‌ است و بهانه‌جویی برای آزار و تحمیل رنج هرچه بیشتر به کسری و خانواده‌ ما است.

آقای نوری همچنین با اشاره به اینکه ‏مادر وی از زندان عادل‌آباد به مقابل بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات مراجعه کرده تا با این زندانی ملاقات کند، عنوان کرد: در پاسخ گفتند؛ "باید از دادستانی نامه بیاورید"، در مسیر حرکت به سمت دادستانی با او مجددا تماس گرفتند و گفتند؛ "حتی اگر نامه هم بیاورید، امروز ملاقات نخواهند داد". دست از شکنجه روحی روانی مادر من هم برنمی‌دارند.

کسری نوری، درویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت "مجذوبان نور"، در جریان واقعه گلستان هفتم همراه با ده‌ها تن از دراویش در اوایل اسفندماه ۹۶ بازداشت شد. 

وی طی حکمی توسط بیدادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال محرومیت‌ از فعالیت‌های اجتماعی و تبعید به شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه محکوم شده است.