ندای روشن حقوق بشر ایران« حرکتی جهت آگاهی وعدالت درایران»

Afghanistan
سرپرست و نویسنده, روشن

۱۴۰۱ مرداد ۴, سه‌شنبه

میلاد افتخاری به سه سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد


 میلاد افتخاری به سه سال حبس تعزیری و محرومیت های اجتماعی محکوم شد

خبرگزاری هرانا ـ میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان، توسط دادگاه انقلاب شیراز به سه سال حبس تعزیزی و محرومیت های اجتماعی، محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان، توسط دادگاه انقلاب شیراز به حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.


بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز صادر و به میلاد افتخاری ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد افتخاری، در تاریخ ۲۱ تیرماه امسال، در شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.


این شهروند در تاریخ ۲ خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان لارستان منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی لوازم شخصی وی از جمله تلفن همراه، ۴ تا عدد فلش مموری و کارت ملی وی را ضبط کرده و با خود بردند. او نهایتا مورخ ۹ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان لارستان آزاد شد.


آقای افتخاری در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۰ نیز پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه و حضور در این محل تحت بازجویی قرار گرفته بود. در جریان این بازجویی به آقای افتخاری گفته شده بود در صورت تکرار انتشار مطالب و تصاویر انتقادی در فضای مجازی و انتقاد از علی خامنه ای و سپاه پاسداران، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. او نهایتا با اخذ تعهد کتبی آزاد شده بود.


میلاد افتخاری، ۲۶ ساله، فارغ التحصیل کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و شهروند اهل بیرم از توابع شهرستان لار واقع در استان فارس است.